Yemekleriniz için kendi bitki hücrelerinizi yetiştirin!

0
15

Finlandiya’daki araştırmacılar evde kullanılabilecek ve bitkisel üretim için uygun bir çeşit biyoreaktör geliştirdi. CellPod olarak isimlendirdikleri bu biyoreaktör aslında bir çeşit ev içi sera görevi görüyor ancak, toprak gibi bitki büyütme ortamlarına ihtiyaç duymuyor. Geliştirilen CellPod’un 3B yazıcı ile elde edilmiş ilk prototipinden yenebilir ilk hücreler hasat edildi. Bu ürünü çalıştırmak için ilk olarak “tohum” olarak isimlendirdikleri hücreler, besin, güneş ışığı ve hava gerekiyor.  [share] img_2858[/share]Çalışmayı gerçekleştiren VTT Technical Research Centre of Finland şirketinin araştırmacılarından Lauri Reuter bu çalışma ile şehirleşen dünyada gıda üretimi için yeni bir çözüm geliştirmek istediklerini ve buna yönelik bir ürün tasarımı hedeflediklerini belirtiyor.

CellPod’un diğer bitki yetiştirme yöntemlerinden farkı ise tüm bitkiyi yetiştirmek yerine, bitkilerin belli hücrelerini üretmek. Yani aslında bir tür bitkisel hücre kültürü olan CellPod ile yetiştirilen hücreler bir hafta içinde hasat edilebiliyor.

[share]cellpodbody1[/share]

Geliştirme aşamasında olan bu ürünle elde edilen hücrelerin besleyiciliği ve geleneksel kaynaklardan elde edilen bitkisel besinlere göre olan besleyiciliği çalışmalarla ortaya konacak ve gerekirse geliştirilecek.Deneme çalışmalarında yetiştirilen orman meyvelerinden ekşimsi/tatlı bir tat almaları gerekmekte, ama sadece hücre kültürü olarak yetişen yiyecekler tat bakımından nötral ve pek aroma içermiyor. Araştırmacılar CellPod ile yetiştirilen hücrelerin tat konusunda geliştirilmesi gerektiğini belirtiyorlar.

Bunun yanı sıra takım ürün geliştirme sürecine ürünü kullanmak isteyecek adaylarında katılmasını hedeflemişler . http://owela.fi/cellpod adresinden sizde bu çalışma ile ilgili fikirlerinizi belirtebilirsiniz.

Fotoğraflar : VTT

CellPod Facebook

Önceki İçerikDeniz yosunu tüketen inekler %70 az metan üretecek
Sonraki İçerikDNA’nın gizli tarihi, proteinlerin gölgesinden The Eagle’a !