Uzayda 3D yazıcı yardımıyla et üretildi

Uzayda kırmızı et üretildi.

Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS), yeni bir deneye ev sahipliği yaptı. Rus kozmonotlar, uzayda et üreterek tarıma elverişli olmayan yerlerde et üretiminin mümkün olabileceğini gösterdi.

İsrail merkezli Aleph Farms şirketi, Aralık 2018’den bu yana laboratuvar ortamında et üretiyor. İneklerden alınan hücreler, etin besin değerini artıran bir suyla birlikte bir deney tüpüne konularak 25 Eylül’de Soyuz MS-15 roketiyle uzaya gönderildi. 400 kilometrelik uzay yolculuğunun ardından ISS’ye ulaşan hücreler, 3D Bioprinting Solutions adlı Rus şirketinin ürettiği manyetik yazıcıyla kas dokusuna (ete) dönüştürüldü. Deneyi, Rus kozmonotlar gerçekleştirdi.

Kozmonot Oleg Kononenko

Kozmonot Oleg Kononenko, ISS’de 3D Bioprinting bulunduruyor.

Aleph Farms’ın kurucu ortağı ve CEO’su olan Didier Toubia, denemenin bir ilk ve henüz sadece fikrin kanıtı olduğunu belirtti. Toubia, “Uzayda yapılan deney, etin en zor şartlarda üretilebileceğini gösteriyor.” dedi. Çalışma şirket için bir deney olarak ön plana çıksada, Aleph Farms’ın amacı, doğal kaynaklara bağlı olmadan sert koşullarda et üretimine yönelik araştırmaların ilerlemesine yardımcı olmak.

İnsanlar, kırmızı et tüketimini diyet nedeniyle ya da çevre ile ilgili endişeler nedeniyle azaltmakta. Birçok insan son yıllarda bitki kökenli burgerleri tercih etmeye başladı. Aleph Farms’ın uzaydaki deneyi başarılı olsa da, şirket tahminlerine göre, Dünya’da bile tüketicilerin bu şekilde üretilmiş etlerden oluşan biftekleri veya burgerleri satın alabilmeleri en az üç yıl alacak.

Kaynaklar;