Haber

Tarantulanın kemirgen yediğini hiç görmüş müydünüz?

Michigan Üniversitesi’nden bilim insanları Peru Amazonları’nda bir tarantulanın, keseli sıçanı boynundan kavrayarak sürüklediğini gördüler. Olaya şahit olan bilim insanlarının çektiği video görüntüsünde, tarantulanın, yaklaşık 5 dakika boyunca keseli sıçanı, orman zemini boyunca yuvasına doğru sürüklediği görülüyor.

Benzeri olaylar, Amphibian & Reptile Conservation dergisinin 28 Şubat sayısında yayınlanan bir makalede ayrıntılı olarak anlatılmıştır. “Eklembacaklılar ile küçük omurgalılar arasındaki ekolojik etkileşimler” başlıklı makalede, küçük kurbağalar, yılanlar ve kertenkeleler gibi omurgalılar üzerinde avlanan 15 adet eklembacaklı (büyük örümcekler ve kırkayaklar) vakası belgelenmiştir.

Michigan Üniversitesi’nde profesör Dan Rabosky, bu olayların biyologları büyülediğini belirterek, “Bunlar gözlemlenecek yaygın olaylar değildir.” dedi.

Bu araştırma ekibi, gece yürüyüşleri sırasında daha çok yılanları, kurbağaları ve kertenkeleleri arıyor.

Ekip, biyologların küçük omurgalıları yiyen büyük örümcekleri hafife aldığını ve yeterince bu konuyu araştırmadıklarını söyledi. Konuya ilişkin yayınlanan makale ayrıca, örümcekleri ve çeşitli kurbağaları, kertenkeleleri öldüren dev bir su böceğini ve özellikle de zehirli bir mercan yılanını kesip, kısmen yiyen büyük bir kırkayak vakasını da belgeliyor.

Michael Grundler ve Maggie Grundler makalenin ortak yazarlarıdır.

Merian 18. yüzyılda sinek kuşu yiyen örümceği tasvir etmişti
Merian’ın “Sinek kuşu yiyen örümcek” resmi.

18. yüzyılda Sinek kuşu yiyen örümcek tasvir edilmişti. Dönemin kadınlar üzerindeki ciddi baskılarına karşın, Alman orta sınıf bir sanatçı ailenin kızı olan Maria Sibylla Merian’ı, bilim tarihinde botanikçi, doğa bilimci, entomolog (böcek bilimci) ve ressam olarak görüyoruz. Hayatının büyük bir kısmını kadınların yasal olarak çalışma ve iş kurabilmelerine olanak tanıyan Hollanda’da sürdürdü.

Merian, böcekleri yaşam alanları içinde ve diğer canlılarla etkileşimleriyle ele aldı. Böcekleri doğal ortamlarında incelemek için 1699’da, 52 yaşındayken, kızıyla birlikte Güney Amerika’nın Surinam ormanına gitti. Bu araştırmalar sonucunda, “Metamorphosis Insectorum Surinamensium” adlı eserini yazdı. 18. yüzyılda sinek kuşu yiyen dev bir örümceği tasvir etti. 19. yüzyılda, bulguları bilimsel eleştirilere tabi oldu ve bu dönemde gözlemleri imkansız olarak adlandırılarak aptal olmakla itham edildi.

Kaynak; https://edition.cnn.com/2019/03/01/world/giant-spider-eats-opossum-scn-trnd/index.html