Haber

Sincap beyni yiyen avcı deli dana hastalığından öldü

61 yaşındaki avcı, Ekim ayında yayınlanan bir makaleye göre, sincap yediği için sincabın beyin hastalığının komplikasyonlarından öldü. Adamın beyni tarandığında, doktorlar ona Creutzfeldt-Jakob hastalığı (deli dana hastalığının bir çeşidi) tanısı koydu.

1997’de New York Times, “Kentucky Doktorları Bölgesel Bir Zemine Karşı Uyardı: Sincapların Beyinleri!” başlıklı bir makale yayınladı. Makaleye göre, Kentucky’deki doktorlar, insanları sincap beyni yememesi için uyardı. Çünkü sincaplar, insanlara bulaşabilen ve ölümcül sonuçlar doğuran bir çeşit deli dana hastalığı taşıyabilir. Hiçbir sincap test edilmemiş olmasına rağmen, Lexington’daki Kentucky Üniversitesi Nöroloji Bölüm Başkanı Dr. Joseph Berger, virüs bulaşabileceğine inanmak için bir neden olduğunu söyledi. Kanada geyiği, geyik, vizon, kemirgenler ve diğer vahşi hayvanların, toplu olarak bulaşıcı süngerimsi ensefalopati olarak adlandırılan deli dana hastalığı varyantları geliştirdikleri bilinmektedir. Creutzfeldt-Jakob hastalığı adı verilen 11 bulaşıcı süngerimsi ensefalopatinin 11 vakasının da kırsal batı Kentucky’de teşhis edildiğini belirtiyor doktorlar. Araştırmacı Weisman, ise “Hepsi sincap beyni yiyenlerdi” dedi. 11 hastanın 6’sı öldü. Bu nadir görülen beyin hastalığının sadece dört yıl içinde (Makalenin yayınlandığı tarihlerde) birçok insanda ortaya çıkması bilim insanlarını şaşırttı.

İnsanlarda, sincaplarda ve ineklerde görülen bu hastalık beyin dokusunda delikler açar. Birçok bilim insanı, bulaşıcı hücrenin, hücreleri enfekte edebilen ve kendi kopyalarını çıkarabilen, prion adı verilen bir yeniden yapılanma proteini olduğuna inanır. Kimi bilim insanları ise, daha geleneksel bir bulaşıcı partikülün bu hastalıklara neden olduğunu, ancak henüz tanımlanmadığını iddia eder. Her iki durumda da, hastalık enfekte beyin dokusunun yenmesiyle bir hayvandan diğerine bulaşabilir.

Kaynak; https://boingboing.net/2018/10/18/man-eats-squirrel-brains-gets.html