Paleo Diyet mi? Tekrar düşünmek için çok sebep var!

0
14

Avutralya’da gerçekleştirilen son çalışma uzun bir yaşam ve obezite ile mücadelede hormonların stimüle edilmesi için düşük protein ve yüksek karbonhidrat temelli diyetlerin daha iyi olabilecğeini ortaya çıkardı. Bu araştırmanın sonuçları sadece yaşam uzunluğu için değil diyabet ve obezite ile mücadele için de yeni ufuklar açmış durumda.

Geçtiğimiz günlerde Cell metabolism dergisinde yayınlanan araştırmada karaciğerde salgılanan Fibroblast Growth Factor 21 (FGF21) hormonun diyetle ilişkisi incelendi. FGF21 üzerine daha önce yapılan çalışmalarda, bu hormonun metabolizmanın düzenlenmesi, immün sistemin güçlenmesi ve yaşam uzunluğunun artmasına etki ettiği ortaya çıkarılmıştı. Bu etkilerinden ötürü gençlik kaynağı hormonu olarak da isimlendirilen bu hormonun diyabetle mücadelede kullanılması hedeflenmekte.

Yeni araştırma ile Charles Perkins Centre’daki bilim insanları bu hormonun etki mekanizmasını daha net bir şekilde ortaya koydular. Çalışmada 858 denek farede, farklı seviyelerde protein/karbonhidrat/yağ içeren 25 farklı diyet uygulandı ve bu farelerin FGF21 seviyeleri düzenli olarak ölçüldü. Sonuçlarda ise yüksek karbonhidrat içerkli diyetlerin FGF21 seviyesini yükselttiği ve farenin daha fazla enerji harcadığı gözlemlendi.

mastomys-332686_1920

Araştırmacılardan Dr. Samantha Solon-Biet “”Paleo” diyetler popüler olmasına rağmen, bizim çalışmamız aslında tam tersinin metabolimamız için daha uygun olduğunu gösteriyor.” diyor.  Araştırmacıların bundan sonraki hedefi FGF21 hormonunun metabolik yolağını ortaya çıkarmak.

Cell Metabolism

Önceki İçerikDünyanın en büyük beyin bankasına hoş geldiniz!
Sonraki İçerikÇin’deki klinik denemelerin %80’i uydurma