Haber

Ölümünün sebebi kuzu mantarı mı?

İspanya’da bir kadın, Michelin yıldızlı bir restoranda kuzu mantarı yedikten sonra öldü. Ölen kadının yanısıra en az 29 kişi de hastalandı.

Hastalıkların nedeni halen araştırılıyor. Bununla birlikte, kadının, uygun şekilde pişirilmediği takdirde zehirli olabilecek Morchella (kuzu mantarı çeşidi) mantarlarını içeren bir yemek yediği bildiriliyor.

46 yaşındaki kadın, İspanya’nın Valencia kentindeki Riff restoranında yemek yedikten sonra kusma ve ishal gibi gıda zehirlenmesi semptomları geliştirdi ve 17 Şubat Pazar günü The Guardian’ın haberine göre öldü. Kadının eşi ve oğlu da semptomlar geliştirdi ve halen tedavi görmekteler.

Ayrıca heberde 13-16 Şubat tarihleri arasında restoranda yemek yedikten sonra gıda zehirlenmesi yaşayan 29 kişinin olduğu ifade edildi. Restoranın Michelin yıldızlı olması ise şaşırttı. Restoranın bu olaydan sonra yıldızlarını kaybetmesi muhtemel gibi görünüyor.

The Independent’in haberinde ise, Morchella mantarlarının, pişirildikten sonra tahrip olan toksin hidrazini içerdiği ifade ediliyor. Sahte kuzu mantarı olarak bilinen benzer görünümlü mantar türleri de öldürücü olabilmekte.

Restoran, soruşturma sebebiyle kapatıldı.

Kaynak; https://www.livescience.com/64826-woman-dies-mushrooms-restaurant-spain.html?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=dlvr.it

Alakalı İçerikler
Köşe Yazıları

Bizi biz yapan mikroorganizmalar

Haber

Uluslararası Uzay İstasyonu bakteri üssü haline geldi

BilimHaber

Uzay mantarından ilaç yapmak!

Bilim dünyasının son haberlerini kaçırmamak için eposta bültenimize hemen üye olun.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir