Haber

Ölümcül virüsleri sanat eserine dönüştürmek

virüs resimleri

Ölümcül virüsleri güzel sanat eserlerine dönüştüren bilim insanı ressamla tanışın; David Goodsell.

HIV, Ebola ve Zika çirkin, kötü virüslerdir. David Goodsell onların güzel, hatta çekici görünmesini sağlar. Ve tasvirlerinin olağandışı hassasiyeti bilimden kaynaklanıyor – bir kısmı da kendi araştırması.

Goodsell, San Diego, California’daki Scripps Research’de yapısal biyologdur ve bilimsel özelliklere sahip virüs ve hücrelerin resimlerini çizer. Goodsell’in resimleri, hücreleri ve patojenleri oluşturan moleküller üzerine yaptığı çalışmalarla sıkı bir şekilde bağlantılı. Resimleri, Science and Cell de dahil olmak üzere birçok derginin kapaklarında yer aldı. Ayrıca resimlerini içeren dört kitap (“Yaşam Makineleri”, “Moleküler Doğamız: Vücudun Motorları, Makineleri ve Mesajları”, “Biyonanoteknoloji: Doğadan Dersler”, “Atomik Kanıtlar: Yaşamın Moleküler Temelini Görmek”), eğitici posterler de yazdı ve ve halkın kendi HIV örneklerini oluşturmak için erişebileceği bir program (CellPAINT) yaptı.

Çizim; David Goodsell

Goodsell’in, resimleri elektron mikroskobu (EM), x-ışını kristalografisi ve nükleer manyetik rezonans spektroskopisinden moleküler yapılara dayanıyor. En azından doğru boyutta bir daire çizebilmesi için elindeki tek şey buysa, bilinen molekül ağırlıklarını bile kullanır. Goodsell, “Ben önce bir bilim insanıyım. Dergi satmak amaçlı editöryal görüntüler üretmiyorum. Bir şekilde, bilim insanlarına bu şeylerin gerçekte nasıl göründüğüne dair sezgisel bir fikir vermek için çalışıyorum.” diyor.

Başlangıçta bir x-ışını kristalografisi eğitimi görmüş olan Goodsell, 1980’lerin başında, o zamanlar halk tarafından uçuş simülatörü oyunları için kullanılan bilgisayar grafik programları ile meshing moleküler biyoloji ile ilgilendi. Goodsell, “Hiç kimse programları nasıl kullanacağını bilmiyordu ve ben yerel uzman oldum. Ve anında sanatsal bir çıkış yapmaya başladım.” dedi.

virüs resimleri

Ressam bilim insanı Goodsell.
Foto; Jon Cohen.

1987 yılında Goodsell, yapısal biyolog Arthur Olson ile çalışmak için Scripps’e geldi. Goodsell, Olson için, “O, moleküler grafikleri yapan dünyadaki ilk insanlardan biriydi” diyor. Olson da Goodsell için şunları söyledi: “David’in eseri, bilim ve sanatın inanılmaz bir birleşimidir. Gösterdiği şey mevcut olan bir modeli olabildiğince doğru ve eksiksiz hale getirmeye çalışmak.”

Utah Üniversitesi’ndeki Animasyon Laboratuvarı’nı çalıştıran, hücre biyoloğu Janet Iwasa da Goodsell için yorumda bulundu. Iwasa, Goodsell’in suluboya kullanımının, bilgisayar tarafından üretilen bilimsel yayınlardan belirgin şekilde farklı olduğunu söylüyor. Iwasa, düşüncelerini şu şekilde ifade etti: “Bilgisayarlarla oluşturulan görsellerle ilgili biraz soğuk bir şeyler var. Resimlerinin bir insan tarafından yaratılmış gibi görünmesini seviyorum. Bilimin insanlar tarafından yapıldığı gerçeğini hatırlatıyor ve bu tam gerçek değil, düşündüğümüz bir şey, insan zihninde bir hipotez. Bir insan hücresinde olanın hipotezi, bir insan yaratımıdır. ”

Hem Iwasa hem de Goodsell, HIV’in yaşam döngüsünün ayrı, ancak bağlantılı bir konsorsiyumun bir parçası olarak ayrıntılı tasvirlerini yaptı.

Kaynak; Science Mag

Facebook Yorumları

Köşe Yazıları

Bizi biz yapan mikroorganizmalar

Haber

Virüsler de diğer virüsleri enfekte edebilir

Haber

RNA ve DNA birlikte mi gelişti?

Haber