Mars keşif aracı Curiosity Kızıl Gezegen’de metan gazı keşfetti

Mars rover Curiosity Mars'ta metan gazı keşfetti

Mars keşif aracı Curiosity, Mars’ta metan gazı keşfetti. Curiosity’nin, Kızıl Gezegen’in kil bakımından zengin bir bölgesini keşfederken tespit ettiği metan gazı, bir milyarda 21 oranında bulunuyor. Bu oran dünya ile karşılaştırılınca çok küçük ancak Mars’ta keşfedilen en yüksek orandaki metan gazı olarak kayıtlara geçti.

Bilim insanları metan gazının varlığını, Mars’ın geçmişi hakkında umut verici olarak yorumladı. Çünkü metan gazının, organik bileşenlerin çürümesi ile oluştuğu fikri birçok bilim insanı tarafından benimseniyor. Metan, mikrobiyal yaşamın bir yan ürünü olarak yorumlanıyor. Ancak jeolojik reaksiyonlarla ya da atmosferde güneş sistemi tozundaki karbondan da metan oluşabiliyor. Bu sebeple bilim insanları, keşfedilen metan gazının Mars’ın geçmişiyle ilişkisi hakkında net bir kanıya henüz varamıyor.

Aslında Curiosity Metan gazını 2013 yılında da tespit etmişti. 2013’te tespit edilen metan gazı oranı bir milyarda 7’ydi. Ancak şimdi Curiosity, bu oranın 3 katı boyutunda bir metan yoğunluğu keşfetti. Curiosity’e ek olarak, 2016’da Mars’ın metan atmosferini taramaya başlayan Avrupa Uzay Ajansı’nın Trace Gas Orbiter (TGO) aracı, Curiosity’e göre çok daha hassas araçlara sahip olmasına herhangi bir gaz tespit edemedi.

Kaynak;