EvrimGenetikHaber

Kaplumbağa fosilinde kemik kanseri bulundu

Kemik kanseri, fosilleşmiş bir eski kaplumbağada tespit edildi. National Geographic raporunda, 240 milyon yıllık kaplumbağanın, bir tür kemik kanseriyle öldüğü ifade edildi.

Kemik kanseri hücresi fosilleşmiş bu eski kaplumbağanın arka bacağında tespit edildi. Fosil kayıtlarında kanser çok nadir görülür. Çünkü tipik olarak korunmayan yumuşak dokuları etkiler. Paleontologlar (fosilbilimciler), modern kaplumbağanın bu akrabasını (Pappochelys rosinae) 2008 yılında Stuttgart, Almanya yakınlarında ortaya çıkarmışlardı. Araştırmacılar, fosilleşmiş kanseri, periosteal osteosarkom olarak saptadılar. JAMA Onkoloji’de çalışan araştırmacılar, çağımızda insanları etkileyen osteosarkomlarla (kemiklerde en sık görülen primer malign tümörü) neredeyse aynı olduğunu belirttiler.

Kaplumbağada tespit edilen 240 milyon yıllık kanser, bugünün kanserleri ve altında yatan genlerin, evrimsel zaman içinde kökleri olduğunu öne sürüyor. Ayrıca sürüngen, kuşlar ve memelileri içeren grup olan bir amniyotta kaydedilen en eski vaka olarak da kayıtlara geçti.

Kaynak; https://www.sciencemag.org/news/2019/02/deadly-human-bone-cancer-found-240-million-year-old-turtle?utm_campaign=news_daily_2019-02-11&et_rid=531232040&et_cid=2661594

43 milyon yaşında dört ayaklı balina keşfedildi

Arkeoloji

Çin'de Kambriyen fosilleri bulundu

ArkeolojiHaber

Yumurtasıyla ölen ilk kuş fosili; Avimaia schweitzerae

Hayvanları hiç bu açıdan gördünüz mü?