Kanser hücreleriyle mücadelede çığır açıcı molekül bulundu!

0
11

Bilim insanları bilinen kanserlerin dörtte birinin hücrelerinin çoğalmasını engelleyen bir molekül buldular.

S63845 olarak anılan molekül MCL1 olarak proteinin aktivitesini engellemekte. MCL1 proteini pek çok kanser tipinde hücre çoğalması ile ilişkili bir molekül ve ayrıca MCL1 olmadığı durumlarda kanser hücreleri ölmekte. Vücudumuzdaki her hücre, gelişip olgunlaşmakta ve fonksiyonunu tamamlandığında ise genetik programı gereği ölmekte. Ancak tümörler ve kanser hücrelerinin en önemli özelliklerinden biri programlanmış hücre ölümünden kaçabilmeleri ve çoğalmaya devam edebilmeleri. S63845 isimli molekül ise tümör hücrelerinin programlanmış hücre ölümünden kaçmalarını engelleme özelliği bulunuyor.

Avustralya’daki Walter and Eliza Hall Institute’de çalışan araştırmacı Guillaume Lessene MCL1’in kanser hücrelerinin hayatta kalması için gerekli olduğunu belirtirken, S63845 isimli molekülünde MCL1’i inhibe ettiğini anlatıyor. Ama bu molekülün en önemli özelliklerinden biri normal hücrelere zarar verme potansiyelinin olmaması.

Miyeloid lösemi, lenfoma ve multiple miyeloma özellikle bu molekül ile tedavisi hedeflenen kanserler. Bunların yanı sıra melanoma, akciğer ve meme kanseri gibi kanserler içinde umut vermekte. Çalışmalar şu anda pre-klinik aşamada. Ancak sonuçlar umut verici.

Nature

Önceki İçerikOsmanlı donanması Karadeniz’de İlk Defa Gün Yüzüne Çıkarıldı !
Sonraki İçerikİlk AIDS hastası kimdi?