Herkül Böceği : Dünyanın En İlginç Ev Hayvanı

0
984
Herkül böceği
Herkül Böceği

Herkül Böceği 170 mm’ye ulaşabilen boyuyla dünyanın en büyük böceklerinden biri. Bunun yanı sıra kendi ağırlığının 800 katı kadarını kaldırabildiği çeşitli kaynaklarda belirtilen “Herkül” ismini hak etmiş bir canlı. Çünkü sahip olduğu uzantılar ile 140 Newton (yaklaşık 14,3 kg) civarında kuvvet uygulayabilmekte. Gergedan böceği ve geyik böceği ile aynı cinse mensup olan herkül böceği, en sevilen ve ilginç ev hayvanları arasında geliyor.

Herkül böceği özellikleri

Herkül Böceği Latince Dynastes hercules olarak isimlendiriliyor. Bilinen 9 alt türü olan D. hercules‘in yaşam döngüsü diğer böcekler gibi yumurta, larva, pupa ve yetişkinlik dönemlerini içeriyor. Yumurtalar en az 1 ay boyunca inkübe olduktan sonra larva evresi 12-18 ay süren böcek daha sonra pupa oluyor. 2-3 aylık pupa döneminden sonra ise erişkinliğe ulaşıyor. Ortalama yaşam süreleri ise 34 ay. Seksüel dimorfizm görülen herkül böceği, dişisi ve erkeği farklı görünüşleriyle biliniyor. Diyetini ise, larva halindeyken ağaç kökleri yetişkinken ise meyveler oluşturmaktadır.

Neotropikal bir böcek olan herkül böceği, Yağmur ormanlarında yaşamaktadır. Ancak doğal popülasyonları ve popülasyon yoğunlukları hakkında yeterli bilgi bulunmayan bu böceklerin korunma durumları hakkında da netlik bulunmamaktadır. Bu sebeple evcil hayvan ya da diğer sebeplerle ticareti bu canlıların doğal populasyonları için zararlı olabilir.

Dynastes cinsi herkül böceği dahil olmak üzere pek çok büyük kabuklu böceği barındıran bir cins. Temelde Scarabaeidae familyasına dahil olan bu cins; aslında bok böcekleri olarak anılan kınkanatlı böcekler (Coleoptera) altında yer alıyor. Kınkanatlı böceklerin uçmak için kullandıkları zar kanatları; sert kitinleşmiş kanatların altında yer almaktadır. Bu sebeble kınkanatlılar oalrak isimlendirilmişlerdir. Scarabaeidae familyası, yani bok böcekleri antik mısırda değer gören önemli böceklerdi. Dynates cinsi içinde herkül böceğinin yanı sıra, gergedan böceği ve geyik böceği de bulunmakta. Tüm bu değişik böcekler insanlar tarafından oldukça ilgiyle takip edilmekte ve kimileri evlerinde evcil hayvan olarak beslemektedir.

Evcil Hayvan Herkül Böceği

Yumurta halinden itibaren fanuslarda yetiştirilen herkül böcekleri pek çok insanın evcil hayvan olarak beslediği bir canlı. Sadece bu böcek değil değil, pek çok farklı böceği insanlar evcil hayvan olarak beslemekte. Bu tür canlıların doğalarından koparılması, canlıların doğal popülasyonları için risk yaratmakta.

Herkül Böcekleri ve Sahipleri

My son 💘 #herculesbeetle

A post shared by alanna 🐜 (@alannaraedavis) on

Kaynak

Önceki İçerikAlfred Nobel
Sonraki İçerikKimya İle İlgileniyorsanız, Artık Yeni Bir Kanalınız Var

Hacettepe Biyoloji Bölümünden 2011 yılında mezun olduktan sonra ODTÜ’de Antik DNA çalışmaları ile lisans üstü eğitimini sürdürmüştür. Lisans eğitiminde ve daha sonrasında ekoloji ve popülasyon ile ilgilenmiş olup, vektör ekolojisi üzerine çalışmaları ve yayınları bulunmaktadır. ODTÜ’de lisans üstü çalışmalarına devam ederken biyoteknoloji girişimciliğine adım atmış olup, Türkiye’de inovatif biyoteknoloji ekosisteminin gelişmesi için çalışmalarına devam etmektedir.

Bildiklerini ve öğrendiklerini paylaşmaktan büyük mutluluk duyan Elçin, doğrulanabilir Türkçe bilimsel yayın kaynaklarının az olmasından rahatsız olmuş ve ortağı Emre ile birlikte Bilimma’yı kurmuştur. Ekim 2016’dan itibaren bilimsel haber ve bilgilerin sorgulanabilir kaynaklarla insanlara ulaşması için yazılar yazmaktadır.

Fotoğraf çekmek, arazi çalışmalarına katılmak ve gezmek başlıca ilgi alanları olup, ERES Biyoteknoloji’de projelerini sürdürmektedir.