BilimHaber

Fotoğraf 51 oyunu ile Franklin canlandırıldı

Rosalind Franklin, DNA, RNA, virüs, kömür ve grafitin yapılarının anlaşılmasında büyük katkıları olmuş bir bilim insanıdır. Dr. Franklin’in hayatı Craft Tiyatro’nun yeni oyunu “Fotoğraf 51″de sahnelendi.

Funda Eryiğit’in canlandırdığı Dr. Franklin karakteri.

Oyun, bilim insanı Dr. Rosalind Franklin’i başrole alarak farklı laboratuvarlarda DNA’nın sırrını çözmeye çalışan bir grup bilim insanının hikayesini anlatıyor. Oyun, 1951 yılında Fransa’da bilimsel çalışmalar yapan Dr. Franklin’in İngiltere’den bir davet almasıyla başlıyor. Franklin kendi geliştirdiği teknikle maddelerin hücresel düzeyde fotoğraflarını çekmektedir ve İngiltere’de Dr. Wilkins, Dr. Franklin’in geliştirdiği bu teknikten kendi laboratuvarındaki DNA ve gen çalışmalarında faydalanmak istemektedir. Dr. Franklin’in mücadelesi sadece bilimsel çalışmalar yapması değil, bir kadın olarak üstelik Yahudi bir kadın olarak erkek egemen toplumlarda mücadele vermesidir.

O yıllarda dünyada üç farklı laboratuvarda daha DNA sarmalı ile ilgili çalışmalar yapılmaktaydı. Bilim kadını Dr. Franklin, “Fotoğraf 51” adını verdiği DNA’nın gizeminin çözülmesine öncülük edecek olan fotoğrafı çeker. Rosalind Franklin’in henüz 37 yaşındayken son bulan yaşam öyküsü, Anna Ziegler’in yazdığı oyunda sahnelenmeye devam ediyor.

Rosalind Franklin’i Funda Eryiğit, Dr. Wilkins’i Cem Avnayim, doktora öğrencisi Gosling’i Orçun Soytürk, Dr. Watson’ı ise Selahattin Paşalı canlandırıyor.

Dr. Rosalind Franklin’in gerçek fotoğrafı.

ArkeolojiHaber