DuyurularEtkinlikHaber

Dr. Şeyda İpek yarın antimaddeyi anlatacak

Dr. Şeyda İpek, ODTÜ’de yarın bir seminer verecek. Amerika Birleşik Devletleri’nin Washington Üniversitesi’nden doktora derecesini alan Dr. Şeyda İpek, California Üniversitesi’nde doktora sonrası araştırmacı olarak görev yapıyor. Teorik parçacık fizikçisi Dr. İpek, çalışmalarında, evrenimizde neden antimaddenin olmadığını, karanlık maddenin ne olduğunu ve nötrino parçacıklarının nasıl kütlesi olduğunu araştırıyor.

ODTÜ Fizik bölümü, yaptığı bir duyuru ile Dr. Şeyda İpek’in 5 Eylül Perşembe (yarın), saat 14.40’ta konuşma yapacağını açıkladı. Seminer, ODTÜ Fizik Bölümü 3. kattaki Cavid Erginsoy Seminer Salonu‘nda düzenlenecek. İngilizce olacağı açıklanan seminere ODTÜ dışından da katılım mümkün.

Etrafımızdaki her şeyin (kayaların, yıldızların, galaksilerin vb.) maddeden oluştuğunu belirten Dr. Şeyda İpek’in, seminerde anlatacağı konular hakkında ODTÜ Fizik Bölümü duyurusundaki yazısı:

“Antimadde maddeye yaklaşırsa, birbirlerini yok ettiklerini biliyoruz. Burada olmamız, bizi yok etmek için hiçbir antimadde olmadığı anlamına geliyor. Ama evrendeki antimaddeye ne oldu? O nereye gitti? Nasıl kayboldu? Parçacık fiziğinin Standart Modeli’nin ötesinde yeni fizik gerektiren bu gizem ve onun etrafındaki olası yollar hakkında konuşacağım.”

Dr. Şeyda İpek, Twitter üzerinden bir paylaşım yaparak semineri duyurdu;

Kaynaklar;