Görüntülenen ilk albino panda

albino panda

Albino panda kameralara yakalandı. Çin’in Sichuan eyaletindeki ormanlarda bulunan tuzak kameralar, dünyanın ilk albino pandası olduğu düşünülen dev pandayı görüntüledi. Beyaz kürküyle araştırma için kurulan tuzak kameralara yansıyan fotoğraflarda görüntülenen albino dev pandanın 1-2 yaş civarında, sağlık bir birey olduğu tespit edildi.

Albino panda, Sichuan’ın güneybatı bölgesindeki Wolong Ulusal Doğa Koruma Alanı’nda Nisan ayında görüntülendi. Görüntüleri izleyen bilim insanları,  tamamen beyaz gövdeye ve kırmızımsı gözlere sahip olan pandanın albino olduğuna karar verdi. Albinizm, cilt pigmentinin melanininin tamamen veya kısmen eksik olduğu nadir bir genetik durumdur. Bilim insanları, bu albino dev pandanın fiziksel olarak güçlü göründüğünü, durumun hayvanın normal işleyişini etkilemediğini söyledi.

Çinli araştırmacılar, görüntülenen bu albino dev pandanın 1-2 yaş arasında olduğunu düşünüyor. Pandanın cinsiyeti ise, geçtiğimiz yıl Aralık ayında kurulan kızılötesi kameralarla çekilen görüntülerle belirlemenmeye çalışıldı. Ancak bu çalışmalar olumlu sonuç vermedi. Ve kızılötesi kameraların çektiği görüntüden albino dev pandanın cinsiyeti belirlenemedi.

Çin’e özgü dev pandaların doğal popülasyonları oldukça zayıf. Dev pandaların vahşi doğada 2 binden az bireyi bulunuyor. Bu pandalar normalde kahverengi kürke sahipler. Ancak tuzak kameralarla tespit edilen bu albino pandanın bir mutasyon sonucu albino göründüğü düşünülüyor. Albino dev panda daha önce Çin’in Shaanxi eyaletindeki Qingling dağlarında görülmüştü. Bu kameraya yakalanan albino panda ise ilk kez görüldü.

Çin Koruma ve Araştırma Merkezi’nden bilim insanları bu albino panda fotoğrafının dev panda populasyonu hakkında bilgi verdiğini belirtti. Çekinik albinizm geninin Wolong’taki panda popülasyonunda bulunduğunu açıkça gösterdiğini vurguladı. Bilim insanları, bu çekinik albiniğm geninin nesiller arasında aktarımını anlamak için alanın daha fazla izlenmesinin gerektiğini belirtti. Araştırmacılar ayrıca, daha fazla kızılötesi kamera kuracaklarını da ifade etti. Yavru albino pandaları görüntüleme umudu taşıyan bilim insanları, araştırmanın o zaman daha değerli olacağını vurguladı.

Kaynak;