Deneyleri Hayatına Mal Olan 10 Bilim İnsanı

0
105
10 bilim insanı

Kendini bilime adayan ve hayatlarına mal olan 10 bilim insanı hakkında neler biliyorsunuz?

1

Adanmış 10 bilim insanı

Bu 10 bilim insanı deneysel çalışmaları sırasında ya da geliştirdikleri icatlarla bu gün kullanılan pek çok teknoloji için önemli bilgileri ortaya çıkardılar. Ancak çalışmaları onların hayatına mal oldu.

2

Jean François Pilâtre de Rozier

Kendisi hidrojenle şişirilmiş bir balonla ilk defa Manş denizini geçmeyi başaran bir havacı. Gazlar üstüne çalışmalar yaptıktan sonra sıcak hava balonlarıyla deneyler yapmaya başladı. İlk balon yolculuğu deneyinde başarılı olmuş olsa da ikinci deneyinde balonda yangın çıkması sonucunda hayatını kaybetti.

3

Max Valier

Deneylerini otomobiller üzerinden gerçekleştiren Max Valier, daha sonra roketler üzerinde çalışmaya başladı. Kendini roketli kızaklar ve trenler üretmeye adadı. Sıvı yakıtlı roket çalışmaları esnasında motorun patlaması sonucu hayatını kaybetti.

4

Sieur Freminet

Freminet su altında nefes almaya yarayan bir oksijen tüpü geliştirdi. Su altı testleri sırasında tüp başarılı bir şekilde çalışmayınca oksijen yetersizliğinden boğularak can verdi.

5

Tim Samaras

Bu meteorolog hortumların peşinden giderek hortumların oluşumunu ön görebilecek yollar aradı. Fırtına esnasında yakından görüntü almak isterken arabasının hortuma kapılarak savrulması sonucu hayatını kaybetti.

6

Harry K. Daghlian Jr.

İlk atom bombası çalışmaları sırasında plutonyum üzerinde çalışmalar yaptı. Bir Laboratuvar kazasında öldürücü dozda aldığı radyasyon nedeniyle komaya girdi ve hayatını kaybetti.

7

Elizabeth Fleischmann Aschheim

Elizabeth vücuda giren kurşunların yerlerinin tespit edilmesi için x-ray ışınlarıyla çalıştı. Denek olarak kendisini kullandığı için kansere yakalandı ve hayatını kaybetti.

8

Carl Wilhelm Scheele

İsveçli kimyager oksijen, klor ve manganezi keşfetti. Çalışmaları boyunca fazla miktarda zehirli madde test etti. Sonunda cıva zehirlenmesinden hayatını kaybetti.

9

Louis Slotin

Slotin yaptığı bir deneyde iki plutonyum parçası arasına bir tornavida koyarak onları ayrı tutmaya çalıştı ancak tornavidanın kaymasıyla plutonyum parçaları birleşerek zincirleme reaksiyon başladı. Slotin eliyle vurarak plutonyumları ayırdı ancak saniyeler içinde gerçekleşen kaza sırasında çok fazla radyasyon alan fizikçi bir kaç gün içinde hayatını kaybetti.

10

Marie Curie

Curie yaptığı çalışmalarda genellikle Uranyumu kullandı ve radyoaktiviteyi keşfetti. Sonrasında toryum üzerinde çalışmaya başladı ve radyum elementini ayrıştırdı. Çalışmaları boyunca radyoaktif maddelere maruz kalan Curie lösemiye yakalanarak hayatını kaybetti.

11

Alexandr Bogdanov

Alexander Bogdanov kan nakliyle gençleşeceğine ve bunun sonsuza dek süreceğine inandı. Kendi üzerinde yaptığı testler sırasında aldığı yanlış kan grubu nedeniyle hayatını kaybetti.